onsdag 3. juni 2009

I'm sorry, but it's not a mistake.

Noen ganger får jeg rett og slett nok av alt og alle. Det bygger seg opp gjennom dager, uker eller måneder, før det plutselig blir for mye og jeg ikke klarer det mer. I den siste tiden har det skjedd ganske mye. Forandringer av det meste, mest på grunn av at jeg er ferdig på videregående og dermed ikke tvunget inn i det miljøet det har vært på skolen de siste 3 årene. Og det er nettopp det alt dreier seg om.. Da jeg begynte på videregående kom jeg inn i et helt nytt miljø, og byttet så og si ut hele vennekretsen. Det var mange nye venner og alt forandret seg til det bedre. Iløpet av de årene dannet det seg en vennegjeng mellom oss, som har opplevd mye sammen og jeg trodde virkelig det var sånn det kom til å forbli, selv etter videregående. Men så kom våren i år og jeg mistet håpet på nettopp det. Jeg merker jeg egentlig ikke gidder å bry meg, for jeg har innsett at de fleste av dem ikke er verdt å ta vare på. Nå vet jeg det er folk der ute som føler seg truffet, men det får bare være. Det kan godt være dere fortjener det også. Jeg vet dere har løyet til meg og flere av de andre vennene deres, jeg vet dere sier ting bak ryggen min og jeg vet dere konsekvent lar være å fortelle meg ting. 

Å miste venner er ikke spesielt morsomt, men jeg kan helt ærlig si at jeg ikke føler noe stort tap sånn som situasjonen er nå. Jeg har mange andre venner som er mer verdt, venner som faktisk bryr seg. Jeg har anonyme blogglesere jeg aldri har møtt som bryr seg mer om meg enn det noen av "vennene" mine gjør og noen gang har gjort. Det sier litt. Vi har kranglet mye og jeg vet jeg ikke har vært helt uskyldig jeg heller, men nå er det gått så langt at jeg ikke gidder mer. Jeg kommer ikke til å angre på det her, det vet jeg. Dere har ikke tatt dere tiden til å sende en eneste tekstmelding, si hei på msn eller ta kontakt i det hele tatt iløpet av de siste ukene. Jeg er glad jeg er ferdig med videregående og alt som har med det å gjøre. Noen venner tar jeg med meg videre, og det er de det faktisk er verdt å ta vare på. Så er vi ferdig med det.. 

6 kommentarer:

Karoline sa...

Kjenner meg veldig igjen! Du fortjener de beste vennene man kan ha, så synes du gjør det rette <3

maddiieeatthedisco sa...

takk, søta <3

iselin sa...

<3

hey, bildet mitt fra london jo :)

maddiieeatthedisco sa...

hey jaa iluv it

Anonym sa...

Utrolig bra at du gjør dette;) Viser bare at det er tæl i deg og at du nekter å bli tråkket på! jeg er svært imponert over deg:D mange klemmer

maddiieeatthedisco sa...

anonym: oi, det var hyggelig!! skulle gjerne visst hvem du er da, men.. takk allikevel!