søndag 3. juni 2007

Hesteskriblerier.

Har brukt så og si to døgn i stallen og på stevne i løpet av helgen. Absolutt hele lørdagen (i dagslys), og mesteparten av søndag. Det var utrolig morsomt, og det er det beste stevnet jeg har ridd noensinne, selv om dommerne var idioter og "glemte" å informere noen ryttere (inkludert meg) om at farten i terrengdelen var endret. Dermed pådro jeg med en hel haug tidsfeil for å ri for fort, og mistet sjansen til førsteplassen. For ja, jeg hadde vunnet/2.plass hvis jeg hadde fått vite det. Jeg endte på 8. plass, "litt" surt, men er kjempefornøyd med både hestens og mine egne prestasjoner! =)

Jeg tror ikke det er noe særlig vits i å skrive noen detaljerte utgreiinger om stevnet, i og med at ingen av dere (?) har noen som helst peiling på uttrykk... Men ihvertfall, selv i 28 varmegrader og stekende sol, klarte jeg meg bra. Mer synd er det på hesten som måtte løpe.. Hun løp altfor fort, noe hun pleier å gjøre, jeg satt å holdt henne igjen (vel, jeg prøvde iallefall..). Jeg slo noen av norges beste feltrittsryttere (de var det for et par tiårsiden riktignok), men jeg kunne, som sagt, ha gjort det mye bedre hvis noen hadde informert meg om tempoet.

Stevnet befant seg på Linnesvollen hestesportsenter i Drammen (Lier). Linnesvollen er et av norges største og beste ridesentre, og hvert år arrangerer de verdensklasser i sprangridning der ryttere fra hele verden deltar. Jeg er ikke kommet helt dit enda, men det var mange som var med i dag også =) Blitt kjent med nye mennesker (og hester..), blitt ekstremt solbrent på underarmene, og pådratt meg to slitne føtter. Det er verdt alt strevet, men gud, det er MYE strev!.. Forresten, hvis du ikke allerede har skjønt det, så er det meg & Marion på bildene =) Jeg elsker hesten min <3

Nok hesteprat... Eller, jeg har jo ikke noe annet å skrive om, for jeg har ikke gjort noe som ikke har med hest å gjøre siden sist gang jeg blogget. Sånn ca. Forresten, jeg så POTC3 på kino på fredag, for andre gang. Var der sammen med Beatrice og Karoline =) Jeg elsker den filmen! Og har ikke ord for hvor *harikkeord* Orlando er i den filmen. Wow!
Som sagt, har ikke gjort mye annet enn hest i helgen, føler at jeg har hatt lite kontakt med omverdenen som ikke har noe med hest å gjøre, men sånn er det innimellom. Det er en del man må ofre for å ha hest som livsstil. Ja, det er faktisk en livsstil. Jeg bruker hver dag ca. 2-3 timer i stallen eller mer, og det er noe jeg tenker på så og si hele tiden. Man blir rett og slett avhengig, og den dagen jeg må slutte... Da vet jeg ikke hva jeg gjør.

Det er 23 dager igjen til Oxford! Dermed 19 skoledager igjen. Det er fortsatt uvirkelig for meg at det snart er sommerferie. Jeg kommer til å savne Marion når jeg skal til Oxford i 3 uker, jeg kommer til å savne ridningen, stallen og alt. Men det er garantert noe annet der som veier opp for det.. Kanskje. Men uansett om jeg savner det eller ikke, det kommer til å bli dødskult!!! =D
Masse nye venner, shopping, opplevelser osv. Jeg gleder meg!! Og resten av sommerferien skal tilbringes med hesten, for det kan hende jeg må selge henne til høsten, noe som betyr verdens undergang for meg. Det skal ikke skje, men det kan hende det er nødt til å skje. Jeg håper på det beste, og kommer til å nyte hver eneste dag sammen med henne! =) Jeg digger den hesten jeg, rett og slett.

Først nå innså jeg hvor lang denne bloggen er blitt. Derfor, god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så kult at du også holder på med ridning. Rir på Linnesvollen i Drammen jeg. Og der er det kjempe koselig. Du er hjertelig velkommen tilbake en annen gang! Synd at de ikke sa i fra da. Du som gjorde det så bra :)

- Christine