torsdag 31. mai 2007

Tanker?...


Jeg begynner å miste grepet... På hva? Det meste egentlig. Skolen i hovedsak. Det er vanskelig å forklare hvorfor jeg gjør det, og selv om jeg tenker at jeg må skjerpe meg, så gjør jeg det ikke. Det er vel bare å innse at det er sånn hjernen min fungerer. Den tenker at ting ordner seg, det som skjer nå er ikke så farlig, det ordner seg snart. Men sannheten er, at det er ikke alltid det ordner seg... Og det er nettopp det jeg er nødt til å innse snart.

Litt ironisk å sitte å skrive at jeg må forandre meg, når jeg innerst inne vet at jeg ikke kommer til å gjøre det. Men igjen, det er bare sånn jeg er. Jeg går nå rundt med denne følelsen av at alle karakterene mine synker, at lærerne er sure på meg for aldri å delta i timen.. Men gjør jeg noe med det? Nei.
Merkelig at hva man tenker og hva man gjør er så motstridende til hverandre. Jeg tenker; gå på skolen, gjør lekser, delta i timene osv. Men jeg gjør; skulker en time her og der, dropper leksene (det går vel sikkert bra tenker jeg... det ordner seg nok), deltar ikke i timene (læreren legger sikkert ikke merke til meg alikevel)... Det er jo ikke sånn at jeg står i fare for å stryke i noen fag *kremt*, men jeg har lovet mamma&pappa å forbedre noen av karakterene mine fra jul. Hva har jeg gjort? Jeg har forværret dem.

Hvis jeg ser bort ifra skolen derimot, der går det meste riktig så bra! Ridningen går flott, jeg har endelig begynt å få litt resultater etter all treningen. Og jeg føler for tiden at jeg har flere venner enn aldri før! Og der kommer det merkelige inn...

.. Har det seg sånn at hvor dårligere jeg presterer på skolen, jo bedre presterer jeg på fritiden?

1 kommentar:

Esquil sa...

kanskje skolen ikke gir deg utfordringer nok?

ville egentlig bare si at bloggen din er veldig estetisk, med blå heading og blå bilder til de siste tre innleggene. En blogg pleier sjelden å være vakker, men denne er det akkurat nå.