torsdag 18. desember 2008

lets start all over again..

(bilder fra deviantart)

Det er noe galt med hvordan jeg prioriterer ting i livet mitt. Akkurat nå burde skolen prioriteres over alt annet, selv om det bare er to dager igjen til ferie. Men gjør jeg det? Åneida, jeg jobber sent hver dag, drar til og med ut etterpå innimellom, er våken til halv 4 på natten... Og dermed sover jeg lenge dagen etter. Jeg har absolutt ingen selvdisiplin når det gjelder det her, jeg klarer ikke tvinge meg selv til å gå på skolen når det først har dukket opp en liten idé om at det hadde vært deilig å sove lenge. Når man legger seg halv 4 og må stå opp halv 7 så sier jo egentlig det seg selv da.. Så i dag har jeg sovet til litt på 1, dusjet og gjør meg nå klar til å dra på jobb.

Jeg har nå altså lært å holde kjeft om ting før de er hundre prosent sikre. En sånn feil vil jeg ikke gjøre igjen. Har skikkelig skyldfølelse og er ordentlig lei meg for det som skjedde, men også ganske irritert over dem som sa ting videre slik at det skapte problemer for begge to. Jeg har lært at jeg ikke skal blogge om ting jeg vil holde for meg selv.. Det gikk forsåvidt greit før, siden jeg nesten ikke hadde lesere, men nå er jeg nødt til å tenke en god del mer over hva jeg faktisk skriver her. Jeg vil ikke miste noe på denne måten. Jeg har lært at jeg ikke kan stole på folk jeg trodde jeg kunne stole på, og heller ikke få folk til å holde kjeft selv om jeg ber dem om det. Om det så bare hadde gått utover meg, hadde vært ok. Men når det går utover en annen på den måten, så blir det noe helt annet..

Jeg skal ønske meg en lykkeamulett og et kurs i selvdisiplin til jul.