søndag 28. desember 2008

a year and another one to come.


Topp 5 hendelser 2008:
1. Panic At The Disco @ Tyrol, Stockholm - 26. Februar
2. Panic At The Disco @ Hovefestivalen, Arendal - 24. Juli
3. Hovefestivalen 23-27. Juli
4. New York i høstferien
5. Fylle 18 år.

Topp 3 nedturer 2008:
1. Syk hele sommerferien etter hovefestivalen
2. Diverse problemer, skuffelser og hjerteknusere
3. Konstant drama i vennegjengen


Topp 5 album 2008:
1. Panic At The Disco - Pretty.Odd
2. Fall Out Boy - Folie Á Deux
3. Empires - Howl
4. The Cab - Whisper War
5. Katy Perry - One Of The Boys

Topp 10 favorittsanger 2008:
1. Northern Downpour - Panic At The Disco
2. 20 Dollar Nosebleed - Fall Out Boy ft. Brendon Urie
3
. But It's Better If You Do - Panic At The Disco
4. Keep The Mood - Empires
5. Naïve - The Kooks
6. High Hopes In Velvet Ropes - The Cab
7. Jamie All Over - Mayday Parade
8. That's What You Get - Paramore
9. Remembering Sunday - All Time Low
10. Just Dance (Feat. Colby O'Donis) - Lady Gaga

Topp 3 nettsider 2008:
1. Facebook
2. Livejournal
3. Bloggen selvsagt

Topp 5 konserter 2008:
1. Panic At The Disco @ Tyrol, Stockholm - 26. Februar
2. Panic At The Disco @ Hovefestivalen, Arendal - 24. Juli
3. All Time Low @ Garage, Oslo - 31. Mai
4. Paramore @ Norwegian Wood, Oslo - 14. Juni
5. Foo Fighters @ Norwegian Wood. Oslo - 12. Juni

Hva fikk deg til å smile i året som gikk?
Mye. Både ting som har fått meg til å føle meg bra og av andres ulykke. Jeg har ledd av Ruterknekt og alle hans vittige kommentarer, jeg har ledd av Linda, jeg har ledd av Ylvisbrødrene, jeg har ledd av alt det rare som har skjedd. Konserter og festivaler og nye mennesker jeg har møtt. Men mest av alt har jeg ledd av meg selv, og alt det utrolige jeg klarer å stelle istand.

Hva fikk deg til å gråte i året som gikk?
Jeg kan ikke akkurat si jeg har hatt hell i kjærlighet i år. Eller noensinne, egentlig. Jeg har grått over personer som har dratt og som jeg har mistet kontakten med. Jeg gråt da vi avgjorde at hesten skulle selges, jeg gråt da hun dro. Jeg gråt da venner såret meg og jeg såret dem. Jeg gråt da jeg kranglet med foreldrene mine, og jeg gråt da en av mine beste venninner mistet moren sin. Jeg gråt også av glede når ting forandret seg.

Klarte du å gjennomføre noen av nyttårsforsettene du hadde satt deg?
Ja, så absolutt. Det er nesten litt merkelig, for det klarer jeg aldri. Har kanskje noe å gjøre med at jeg satte meg forsetter som jeg visste jeg hadde en mulighet til å klare. Trening, for eksempel, var ikke inkludert, dermed slapp jeg den skuffelsen. Forsettene var såpass personlige at de egentlig ikke
burde nevnes her. Uansett, jeg klarte dem og er rett så fornøyd med det, faktisk.

Hva ville du ha endret på om du kunne?
Jeg ville ikke endret på så mye, egentlig. Det som har skjedd har gjort meg til den personen jeg er i dag, og utrolig nok er jeg ikke misfornøyd. Det er vel ingenting som har skjedd i år som jeg virkelig skulle ønske var annerledes, selv om det er noen hendelser som helt klart burde ha vært annerledes. Jeg syns egentlig sånne ting som det her er litt skummelt å tenke på, hvis jeg hadde gjort en liten ting annerledes, kunne alt som har skjedd siden forandret seg. Og det vil jeg ikke.

Har det alt i alt vært et bra år, og hva vil du gjøre annerledes i 2009?
2008 har kanskje vært mitt favorittår til nå. Når jeg tenker over det, så er det ikke bare kanskje engang. Jeg har opplevd så mye i år som jeg er glad for har skjedd, jeg har møtt masse nye mennesker, oppdaget nye sider ved meg selv, generelt forandret meg til en person jeg selv liker mye bedre. I 2009 vil jeg fortsette på den veien jeg nå er inne på, kun forandre på et par småting, kanskje. Selv om året som har vært har brakt med seg mye dritt, har det samtidig vært jævlig bra.

En oppsummering av 2008:

Januar:
Jeg var i ekstase over panic og at jeg endelig skulle få se dem. Bortsett fra det var jeg ganske forvirret og i rart humør denne måneden. Jeg husker fortsatt at jeg hadde problemer med å motivere meg for skole, jobb, ridning og alt annet. Januar er liksom ikke den lyseste måneden i året..

Februar:
Jeg VENTET. På panic altså. I mellomtiden nådde virkelig trekantdramaet høydepunktet. Jeg gruet meg til skole, jeg gruet meg til jobb, jeg gruet meg til å dra hjem. Bare fordi tankene mine på den tiden ikke var helt der de skulle ha vært. Jeg glemte mye av det når jeg dro til Stockholm. Det endret mye.

Mars:
Denne måneden var nokså spesiell. Ting endret seg virkelig, og jeg ble bedre kjent med meg selv. Ganske merkelig å tenke tilbake på hvordan ting var da. Jeg ville ikke endret på det, men jeg har forandret meg en god del siden da. Det viktigste akkurat da er nå langt borte. Og glemt.
April:
Ting begynte å bli mer seriøst. Vi trenger ikke gå inn på det egentlig. Men det var mye forandringer på gang, husker jeg. Og midt oppi alt dette var jeg midt oppi prosessen med salget av Marion. Det var ikke helt enkelt..

Mai:
Matteeksamen, savn etter ferie, All Time Low og Stockholm ganger to. Generelt en ganske bra måned, utifra det jeg har blogget ihvertfall. Hesten dro og jeg fikk mye mer tid til overs. Kanskje litt for mye..

Juni:
Meganedtur helt i starten av måneden, i tillegg var det en skikkelig dårlig måned på bloggfronten. Norwegian Wood gjorde virkelig denne måneden, det var utrolig bra. Dessuten var det lite å gjøre rett før sommerferien. Savnet noen nokså mye, men det ble på en måte druknet i mye annet. Planlegging av sommerferien var i full gang og det var fint vær, husker jeg. En ordentlig bra måned.

Juli:
Hovefestivalen er definitivt årets høydepunkt. Slitsomt, skittent og kaldt til tider, men fantastisk bra. Jeg hadde det utrolig morsomt, møtte masse nye mennesker, drakk alt for mye alkohol og koste meg i telt i 8 dager. Jeg spiste nesten ingenting, levde så og si på smirnoff, cider, øl og polarbrød en hel uke. Da jeg kom hjem var jeg utslitt, ble ordentlig syk og tok verdens styggeste (og skumleste) passbilde. Jeg var hos legen og han kunne fortelle at jeg hadde kyssesyken, det ble avkreftet i slutten av måneden. Jobbet et par dager og hadde utenom det alt for mye tid å slå ihjel.

August:
Bloggen tok seg virkelig opp; layout og innlegg som ikke lenger bare var tull. Jobbet en del denne måneden, leste twilight og besøkte hesten min. En del fester mot slutten av måneden og jeg hadde det morsomt samtidig som det resulterte i enda mer drama. Så begynte skolen igjen, og jeg var lei etter en dag.

September:
Blogget mye, tok mye bilder, var dritt lei skolen, hadde det morro i helgene. Tenkte mye på hva jeg skal etter videregående. Møtte nye mennesker og forandret meg mye. Stresset med masse prøver før høstferien og telte ned dager til New York. Så dro jeg til New York den 26, og glemte alt annet her hjemme i Norge for en liten stund..

Oktober:
Var i New York i begynnelsen av måneden. Kom hjem og ble alvorlig avhengig av toroborgen. Fikk brillene mine og digget oppmerksomheten, husker jeg. Så Ylvis III på Chat Noir og hadde utrolig festlige engelsktimer sammen med ruterknekt på skolen. Klippet håret og ble skikkelig misfornøyd. Dramaet tok seg opp igjen og denne gangen var nesten verre enn den første. Mange gjorde mye dumt. Inkludert meg. Et ordentlig gjennombrudd i slutten av måneden (heheh) og starten på noe jeg kanskje ikke skulle gjort.

November:
Jeg ble knust og angret på ting jeg hadde vært med på. Er ikke så ille når jeg tenker tilbake på det, egentlig. Bare jeg som var dum og naiv. Men så skjedde det da mye fint denne måneden også. Jeg fylte 18 år og noe jeg har ønsket meg lenge skjedde endelig. Ikke stort mer å si enn at denne måneden kanskje var den måneden i 2008 som var mest innholdsrik. Jeg likte den.

Desember:
Nytt album fra Fall Out Boy, fine forandringer og tentamenstress. En fin måned som fortsatt har et par dager igjen å gjøre seg enda bedre på. Juleferie er ganske deilig, selv uten julefølelse i det hele tatt. Litt drama her og der, men duh, oppsummer året og finn et ord som beskriver det, da. Vet ikke om jeg klarer det forsettet jeg fortsatt har igjen, men jeg må si jeg er på god vei. Jeg gleder meg til et nytt år, men ser tilbake på året som har vært og kan smile og le av alt som har skjedd. Det er bra man kan glemme ting og fortrenge ting som har skjedd. Jeg har forandret meg så mye i år, liker det. Håper på mer forandring, mer drama og masse morro. Jeg har planenene klare.

9 kommentarer:

Ruterknekt sa...

Hihi, jeg ser meg! :D

maddiieeatthedisco sa...

hihih fint for deg :D

Anonym sa...

enig med (og glad for): panic! all time low! norwegian wood! hove! pretty. odd.! folie à deux! howl! whisper war! fylle 18! etc! :D

glad jeg ble kjent med deg i år, jeg :)

Anonym sa...

Mye P@TD ja :)

maddiieeatthedisco sa...

iselin: haha åwh! glad jeg ble kjent med deg og ;)

grace: oh yes<3

Anonym sa...

takk!:D men mener du skjorta eller t-skjorta? hehe.

maddiieeatthedisco sa...

den rutete skjorta ;)

Anonym sa...

ja, den er helt sykt fet. hvis jeg finner den, så skal jeg gjøre mye for å få den! hehe.

maddiieeatthedisco sa...

hey grab en til meg og isåfall!