onsdag 20. august 2008

i bet it burns now.

Klokken er 07.46.

Jeg blir vekket av både pappa og mobilen min klokken 06:30. Jeg går rett inn i dusjen, har ikke tid til å somle med noe som helst. Jeg går ut av dusjen, inn på rommet, setter meg ned på stolen foran pulten. Så tenker jeg; 'hmm, kanskje jeg skal sjekke hvilket fag jeg har fra 08:30...". Jeg drar frem timeplanen, men nei, vent nå.. Jeg har ikke fag før 10:10 jeg. Det var den andre sosialkunnskapsklassen som begynte halv 9.

Okei, så skulle jeg kanskje ha sjekket det før jeg la meg i går kveld, men da var det Paradise Hotel og Two and a half men for alle penga, så det skjedde altså ikke. Og så leste jeg New Moon i rundt en og en halv time etter det igjen, jeg klarer seriøst ikke legge fra meg den boken.

Selv om jeg nå er litt bitter over at jeg kunne ha sovet ihvertfall en time (kanskje tilogmed to) til, så er det forsåvidt ikke så dumt med bedre tid til frokost og alt det der. Jeg tror kanskje jeg får lest litt også, det er så spennende. Første time er gym i dag, kanskje jeg bare skulle overse den og gå rett på religion og etikk som begynner ti over tolv. Oi neineinei, sånt må jeg ikke si, for nå tok jeg akkurat megselv i å tenke at det var en god idé. Det er det ikke, skulkingen må jeg spare til det virkelig blir ille litt lenger utpå året. Det er strengere i år, sa den nye rektoren som mener at elevene har rett til å klage hvis ikke læreren din nevner navnet ditt ihvertfall én gang i uken. Jeg vil heller bli oversett.

Mer kaffe hadde vært fint nå. Får alltid kaffe når jeg blir vekket om morgenen, det er en fin liten ting å våkne opp til hver morgen. Men mamma og pappa angrer litt tror jeg, for det er de som må fikse den koppen til meg hver eneste morgen. Ingen unntak. Og får jeg den ikke, da roper og skriker og klager jeg helt til jeg får den. Står opp før jeg har drukket den gjør jeg ihvertfall ikke. Nå er jeg for lengst ferdig med den ene koppen, kroppen er våken, men trenger en kopp til for å vekk hjernen. Kanskje litt mat hadde vært fint. Bare som et lite tillegg på siden av alle kaffekoppene jeg heller i meg på starten av dagen. Brb makin' coffee.

2 kommentarer:

Lise sa...

Aw, jeg hater å stå opp når jeg ikke må stå opp! Jeg synes til og med det var hardt å stå opp i dag da hunden kom sprudlende ned på rommet mitt klokka elleve ><
Hvem har skrevet den der boka di? Hva slags bok er det?

maddiieeatthedisco sa...

twilight-serien er skrevet av stephenie meyer - du burde lese den :D