fredag 22. august 2008

i find it hard to love you when you're far away

Nå er det bare 36 dager til jeg drar til New York. Jeg har nesten ikke ord for hvor mye jeg gleder meg, jeg gleder meg sjeldent spesielt mye til familieferier. Dette blir en annerledes familieferie, jeg planlegger allerede hva jeg skal, hvor og hva jeg skal kjøpe. Bare tanken på hvor mye jeg skal kjøpe gir meg nesten litt dårlig samvittighet. Vet ikke hvorfor..

Da var skolen i gang igjen for fullt, selv om lærerne fortsatt gjennomgår timeplaner og læreplanmål og karakteroversikter. Det er siste året på videregående og ut i fra det jeg har sett nå, så blir det mye å gjøre. Men jeg kjenner meg selv, sniker meg unna mye av det, og krampeleser før prøver. Fordi at så smart er jeg :)

Nå var det i utgangspunktet planen å selge hesten så jeg skulle få mer tid til skole. Og JOBB. Men hva skjer når jobben bestemmer seg for å bare gi meg to vakter iløpet av september og oktober, da? Da blir det hverken mye penger eller mye tidsfordriv på meg faen. Jeg er faktisk ganske sint på grunn av det - det er så sykt unødvendig. Greit, dere har masse folk som kan hjelpe som kanskje er flinkere til å alfabetisere skjønnlitteratur i helvetes-hyllene rundtom i butikken, men det hadde ikke skadet å gi meg en fast vakt i uken ihvertfall. Vet at jeg har hjulpet dere mye i det snart hele året jeg har jobbet der. Jævlig fuckings irriterende er det. Så ille at jeg faktisk vurderer å søke ny jobb - jeg er drit lei alt som har med det stedet å gjøre, selv om jeg fortsatt har kjempelyst til å jobbe der. Flott...

Jeg har ingen planer for helgen, men som regel så pleier jeg å komme opp med noe sånn etterhvert. I øyeblikket ergrer jeg meg over at jeg må legge inn vurdering og album-covere om igjen på iTunes. Playcountsene er helt borte også, faenihelvete. Det kom inn av seg selv sist gang skolen reinstallerte - selv om de slettet alt da også. Jeg lagret selvfølgelig alle filene mine, alle bildene, all musikken - så slipper å laste ned og alt det der på nytt. Men jeg hadde skikkelig nazi-system på iTunesen min, it breaks my heart to start all over. Skolen har virkelig gått inn for å overvåke hvert eneste lille tastetrykk i år; jeg kan ikke endre klokkeslettet på pc'en engang, jeg har ikke administratorrettighetene til det.

Jeg gleder meg først og fremst til NY, så til vinteren og de varme klærene jeg kan bruke. Etter det gleder jeg meg rett og slett til å komme bort fra alt. Planlegge livet mitt, studier, reiser og alt det der. Jeg skal til USA, det har jeg visst en god stund nå. Når vet jeg ikke helt enda, jeg er fortsatt 18 når jeg går ut av videregående, så det blir neppe med en gang jeg reiser. Vi får se hva slags muligheter jeg har, hvor jeg vil og hva jeg bestemmer meg for å satse på. For øyeblikket virker bare et nytt sted ganske fint - selv om jeg gleder meg til en helg hjemme uten noe å gjøre også.

Ingen kommentarer: