tirsdag 23. september 2008

No, not now goddamnit.

Det er mye å gjøre denne uken, men jeg har til nå overrasket meg selv med hvor flink jeg har vært til å lese til prøvene. Jeg hadde historie og filosofiprøven i dag, og det er første gang jeg faktisk har lest gjennom spørsmålene og visst at jeg kunne svare på absolutt alle spørsmålene. Fordi at så flink har jeg vært i det faget.

Nå skal jeg slutte å skryte (det er ikke noe særlig å skryte av egentlig..). Jeg har siden jeg kom hjem fra skolen i firetiden sittet i sofaen i stua, med laptopen i fanget og en murstein av en historiebok ved siden av meg. Det er fem kapitler som er pensum til prøven på torsdag, og jeg har helt noia. Nå har jeg brukt en god del timer bare på å gå igjennom de to første, jeg har skrevet notater på nesten 2000 ord. Planlegger å gå igjennom ett kapittel til før jeg tar kvelden. Akkurat nå tok jeg meg en liten pause for å blogge, håper det ikke går utover resultatene, hehehh.

Det er varmt her. Jeg har fleecegenser på meg for første gang siden i våres, og det brenner i peisen. Dessuten har jeg drukket en kanne med kaffe og knasket bridge-blanding. Herlig, om det ikke hadde vært for historien. Det er mye stress nå, det skal bli utrolig deilig å sette seg på flyet og bare dra fra alt det tullet her.

Nå viste det seg i går at jeg tydeligvis ikke har fått en fast vakt på jobben neste måned heller.. Ikke det at jeg er nødt til å jobbe akkurat nå, jeg har en del penger å ta av, men bare prinsippet at de ikke gir meg noen vakter irriterer meg veldig. Jeg blir nok fullbooket med jobb når vinteren kommer, når alle kundene strømmer inn på storsenteret for å holde seg unna snø og kulde. Jeg føler meg brukt, men det er vel bare sånn arbeidslivet er. Kan ikke si at det har gitt særlig mersmak til nå. Det kommer nok litt an på miljø og hvordan man trives på arbeidsplassen. Den jobben har medført mye rart.

Men tilbake til historien, "veier til selvstendighet for Norge", "året 1814" og "det moderne industrisamfunnet tar form". Jeg er ferdig med "den industrielle revolusjonen" og "den politiske revolusjonen", det er da noe. Nå er det bare 40 sider og 2000 ord notater igjen før dommedag og dagen før den store dagen. Noe sånt. Takk for alle kommentarer og hyggelige ord btw. Beklager at dette ble en deprimerende og kjedelig post. I'll make it up to you.

6 kommentarer:

Karoline sa...

Må være irriterende at de ikke setter deg opp på faste vakter;S

maddiieeatthedisco sa...

ja, de gjorde det før.. jeg vettafaen hva som skjer nå, men får ny sjef snart ihvertfall XD

Karoline sa...

jeg hater historie!
er så sinnsykt glad jeg er ferdig med det! :P

maddiieeatthedisco sa...

historie er lett verst. etter religion .__.

Anonym sa...

Har dere fått bok i historie og filosofi? Det har nemlig ikke vi..

maddiieeatthedisco sa...

vi har bok ja.. et monster av en bok også...