onsdag 21. februar 2007

Bare sånn jeg er?....



Har du noen gang følt at du ikke vil noe annet enn å bli i sengen?...
Har du følt at du ikke vil noe annet enn å bli under den varme dynen? Slippe å sette føttene på det kalde gulvet?

Når du først har klart å komme deg opp av sengen, har du noen gang følt at det siste du vil er å se deg i speilet, eller kle på deg ordentlige klær? At du bare vil legge deg i sofaen og drikke kakao?

Det siste du vil er å ta på deg sko og gå ut av huset? Og ihvertfall ikke prate med noen? Blir du irritert over den minste lille ting? Er du tiltaksløs?

... Da føler du deg sånn som meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg, men jeg får ikke noe særlig ut av vinterferien min... Skulle dratt i bakken, skulle vært på shopping. Men jeg orker ikke.
Folk maser. Mamma maser, pappa maser, venner maser. Noe har jeg da fått til. Men ikke så mye som jeg gjerne skulle gjort.
Tv'en er alt for tiltrekkende. Dynen skriker etter oppmerksomhet. Og tøflene får sjelden fred.

Er det normalt å ikke orker å gå ut når man har ferie? Jeg er jo litt ute. Er i stallen noen timer hver dag. Men ellers så blir det ikke mye...

Det er kanskje bare sånn jeg er? Eller?....

Ingen kommentarer: