lørdag 24. februar 2007

Mean Girls...


Jeg er så glad for at min videregående skole ikke har et miljø som High Schools i USA har. Det er ihvertfall ikke like mange forskjellige gjenger og girlfight episoder her... Men jeg må jo si at det ligger et snev av sjalusi og misunnelse i luften til tider. Selv på min videregående.

Det er noen jenter som gjerne ville ha gått på en sånn skole, andre ville hatet det. Jeg vet ikke helt hva jeg ville syntes. Det ser kult ut og sånn, men jeg tror ikke det er noe for meg. Jeg føler ikke for å late som jeg er noen andre enn den jeg er (selv om jeg faktisk gjør det til tider), jeg lager ikke falske rykter om vennene mine, og jeg dytter ikke fiender foran skolebusser (ehm. Ble litt revet med. Sett Mean Girls =P)...

Det aller viktigste er å ta vare på de vennene man har. Med det mener jeg ikke at man ikke kan skaffe seg nye, men det er ikke verdt å legge personligheten og det ekte livet ditt til side bare for å bli akseptert av de "perfekte" jentene, og skolens peneste gutt. Det er ikke sånn livet fungerer. Du kommer lengre enn de aller peneste jentene hvis du tar vare på de ekte og gode vennene dine, og viser følelser og er ærlig.

Du blir kanskje ikke kåret som ballets dronning, eller skolens mest populære... Men vil det ha noe å si senere i livet? Videregående avgjør ikke hva slags menneske du er eller skal bli, den er bare en liten del av et langt liv med mange opplevelser.
Og det er virkelig ikke verdt å miste vennene dine på grunn av at du skjuler den personen du egentlig er. Sats på gode venner og gode karakterer, men ikke glem å ha det gøy.

Du lever livet bare én gang, ikke sløs det bort på å være fake. Vær deg selv ;)
Peace & Love <33











Ingen kommentarer: