mandag 12. februar 2007

Mange, mange valg...



Det er så mange valg man skal ta i livet. Både store og små valg. Som for eksempel når jeg står opp om morgenen. Da må jeg velge om jeg skal kle på meg før jeg spiser, eller omvendt. Skal jeg ha håret løst eller oppsatt? Skal jeg ha rosa eller gjennomsiktig lipgloss? Skal jeg ha Gucci eller Friis vesken? Fra sånne små, og så og si uviktige valg, til de store og vanskeligere. Ikke det at de små valgene ikke er vanskelige til tider da men...
Store valg som; skal jeg velge språklinje eller samfunnsfaglinje til 2. på VGS? Skal jeg velge linje etter venner, eller fag? Skal jeg bruke alle pengene mine på én bukse, eller skal jeg spare dem til flere nyttige ting? Skal jeg fortelle han at jeg elsker han, eller skal jeg holde det skjult?

Jeg har tatt mange valg i dag. Blant annet har jeg funnet ut at jeg faktisk ikke vil eller kan gå språklinjen til neste år, siden de har fjernet "samfunnsgeografi" fra valgfags-listen. Det jeg trodde var helt klart og bestemt, endret seg på noen få minutter. Jeg ender altså opp på "samfunnsfag og økonomi"-linjen til neste år. Med engelsk som valgfag.

Skal jeg se Landøya-revyen (og dermed ikke få øvd til muntlig prøve + gå glipp av dansefeber), eller skal jeg la være siden jeg har halsbetennelse, og trenger å øve til prøven? Jeg ble hjemme. Noe jeg tror var en riktig avgjørelse. Men hvem vet...
Jeg skulle ønske man slapp å velge så mye. At man kunne gjøre begge tingene på én gang. Sånn at jeg kunne få sett revyen, samtidig som jeg kunne øve til prøven. Det hadde vært fint.

Jeg tar et valg nå jeg... Jeg velger å gå å legge meg istedet for å sitte oppe halve natten. Jeg tror det også er et lurt valg. Og, det er et valg jeg gjerne vil kunne slippe å ta; skal jeg prøve å få forelskelsen (han... <33) til å gå over, eller skal jeg fortsatt leve med den (selv om det ikke akkurat beveger seg fremover)? Så mange valg.....

1 kommentar:

Juliet. sa...

Madde mor. To forslag til deg. Så får du enda fler valg. Nemlig om du har lyst til å følge dem eller ikke. men jaa:

1. Lær deg kasus.
(eller hva faen det er. men snakker hvertfall om han/ham. Jeg melder meg frivillig til å forklare også på skolen hvis du ber om det)

2. Send rose med lapp til fyren. I morgen. Fordi det er valentinesday.