søndag 9. november 2008

because these wounds are self inflicted.

Så det, da var enda en helg over. Har nesten ikke vært hjemme denne helgen, noe som i det siste har begynt å bli vanlig for meg. Mamma kommenterte det også. Jeg slutter tidlig på fredager og er vanligvis på vei ut igjen før de andre her i det hele tatt er på vei hjem. På fredag var jeg på toget før klokken var halv 3, da har jeg vanligvis ikke sluttet på skolen engang. Det verste er at det da nesten var mørkt, det kunne like så godt ha vært kveld.

Jeg er generelt dårlig når det kommer til kollektivtrafikk, sånn går det når man aldri har vendt seg til buss og tog. So much for being spoilt, liksom. Men jeg klarte da på et mystisk vis å bytte tog på oslo s for så å havne midt i lillestrøm, faktisk. Der snødde det. Veldig VELDIG mye. Og ikke sånn fin, tørr, hvit snø... Nei, tung, grå og slapsete snø. Det passet forsåvidt humøret mitt ganske godt, selv om det hele ble mye bedre når jeg kom meg under tak. Det ble enda verre på vei hjem, tror ikke jeg har vært så våt på beina på lenge. Temperaturendringene gjorde meg litt sånn halvveis forkjølet, iskaldt og vått ute, og så en time på et varmt tog.

Bildet til høyre er togstasjonen i lillestrøm på vei hjem forresten. Det var faktisk mye verre enn det ser ut som, dere må ikke tro jeg overdriver. Da jeg endelig kom meg hjem, var scooteren min nedsnødd og veiene var umulige å kjøre på, så da ble den stående der alene over natten, stakkars. Uansett, jeg sovnet tidlig den kvelden. Uvisst hvorfor, men jeg var ganske så utkjørt.

Jeg jobbet hele lørdag, og helt ærlig så var det faktisk ganske morsomt å være tilbake på jobb på en lørdag. Tror ikke jeg hadde jobbet en lørdag siden sommerferien, faktisk. Det var masse folk, og jeg tuller ikke, jeg pakket sikkert inn rundt 50 bøker. Jeg blir stresset av at folk kjøper julegaver allerede. Anyways, dagen gikk fort og så blir det litt penger på meg denne måneden også. Vi var ute og spiste sushi etterpå, eller.. Vi gikk på en sushirestaurant, men var bare tre av oss som faktisk spiste det. Inkludert meg, altså. Nå syns jeg det blir rart å skrive, for det kom frem på lørdag at alle vennene mine faktisk leser bloggen. Skal jeg skrive hele navn? Eller skal jeg ikke skrive navn i det hele tatt? Jeg går for navn. Odd Bjarne ble 19, så da ble det minifeiring. Og så dro jeg til Kate sammen med Linda etterpå. Coyote Ugly, kake og julebrus før jeg og Linda dro til henne og sov i sånn ca. 12 timer. Jeg gjorde ihvertfall det.

Jeg er så glad for at jeg slipper "uniform" eller dresscode på jobben. Det er en viss grense for hva du kan ha på deg liksom, men du får ha dine egne klær. Ikke på lørdag derimot, da var det leselyst. Dette førte da til den fantastisk fine tskjorten jeg har på meg på bildet til venstre. Fin, sant? Det var det mange andre som synes også... Jeg følte meg ikke sånn spesielt kul da jeg måtte ut av butikken og på ica i pausen for å kjøpe mat. Som om brillene ikke var nok, liksom.

Da tar jeg kvelden. Kan jeg si det? Ehm, ja uansett. Skal ta på neglelakk og høre på musikk før jeg legger meg igjen. Ja, igjen. Sov til halv 4 hjemme hos linda i dag, bare avbrutt av lillebroren hennes som kastet en fotball på oss og prøvde å rive av meg dynen. Og bare sånn helt på tampen, dere er dårlige på å kommentere nå! INGEN kommentarer på forrige innlegg... Fy! But no pressure, im out.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Du kler de brillene ganske godt, du er nydelig!
Jobber du på et biblotek eller bokvarehandel? :)

CHRISTINAFRAAS sa...

elsker brillene dine, og hater slafsete snø!

hvor er brillene fra egentlig? :)

maddiieeatthedisco sa...

heidi: tusen takk! bokhandel;)

christina: takkeeer. de er fra www.sunglasswarehouse.com :D

Anonym sa...

Helt enig med de andre her, du kler de brillene kjempegodt :-) Freesh tee :p

maddiieeatthedisco sa...

birgitte: ja, den mangler ingenting på freshheten XD hahh.

Anonym sa...

Bra innlegg, og kul header! :)

Amanda sa...

Brillene dine er jo dødskule, og alle skjønner jo at du er på jobb når du har sånn t-skjorte, så ingen grunn til å føle seg teit. :)

maddiieeatthedisco sa...

hannastrand: takker og bukker :]

amanda: takk, og ja, sant det x)

Anonym sa...

stilig header :)

Marthe Sofie sa...

Du kler brillene ja! Hvor har du kjøpt dem?

Iney sa...

Bra blogg :-)

maddiieeatthedisco sa...

mariastenersen: tacckk :]

marthe sofie: takk, www.sunglasswarehouse.com

iney: jo, takk ;)

Anonym sa...

Kule briller!!!

maddiieeatthedisco sa...

takk silje :D