fredag 7. november 2008

too much of you is never enough.

I dag har jeg kjørt scooter igjen - glatt og kaldt, men effektivt. Snudde og gikk tilbake med en gang jeg fant ut at det gikk an å kjøre, så brukte jeg en god stund på å jumpstarte den lille jævelen. Det var nesten verre på vei hjem fra skolen i litt etter halv 12, da var jeg nesten litt redd for at jeg måtte gå hjem. Men den startet da, fikk bare et par blåmerker etter å ha hoppet opp og ned på den jævla pedalen i sånn ca 10 minutter.

Jeg liker fredager. Det er akkurat passe antall med timer (4 skoletimer, korteste dagen vi har), og jeg har masse fritid etterpå. Akkurat nå sitter jeg egentlig bare å venter, drikker cappuchino fra starbucks-termosen min og beundrer de neon-rosa neglene mine. Og så hører jeg på gammel fall out boy - det er som å være tilbake i 06/07. Det er rart hvordan så mye har forandret seg, men så føles det allikevel som om ingenting har hendt. Det er som om jeg har levd hele livet mitt på nytt det siste året, men så har jeg jo egentlig ikke det i det hele tatt. For det går jo ikke an. Jeg klarer ikke forklare det uansett..

Denne uken har gått utrolig fort, jeg kan ikke engang huske hva jeg har gjort. Dagene er lange, men når de først er over så virker det som om det har gått fort. I går var jeg hjemme fra skolen, orket ikke stå opp i det hele tatt. Brukte hele dagen på ingenting egentlig, ble mye mtv og mye høy musikk. Fikk snakket litt med noen på msn, og rett og slett bare tatt en dag fri. Det var deilig å distansere seg litt fra alt annet, men jeg vil ikke si at jeg var noe spesielt opplagt i dag av den grunn. Jeg skal ikke klage, jeg har det bra såvidt jeg vet. Begynner å venne meg til følelsen, begynner å venne meg til mine egne reaksjoner og handlinger.

Jeg drar dit om sånn ca en time, så er jeg vel hjemme igjen i kveld en gang. I morgen er det på jobb klokken 11, og 18årsdagen jeg skulle i på kvelden er avlyst på grunn av diverse problemer som omfatter hele vennegjengen. Jeg er vel så sliten på lørdag at jeg bare blir hjemme, tenker jeg. Om det er lurt, vet jeg ikke. Jeg kjenner meg selv såpass godt nå at å sitte alene hjemme og tenke på en lørdagskveld aldri er særlig lurt. Men nok om det, jeg er nødt til å finne noe å ha på meg nå. Og så må jeg drikke opp kaffen og forberede meg på noe jeg enda ikke vet hva er.

Ingen kommentarer: