lørdag 31. mars 2007

Jeg vil ut..

Jeg fikk en plutselig trang til å gå ut. Jeg var på kjedelig familieselskap der de 2 på min alder dro ut rett etter middag. Og jeg ble sittende igjen, for jeg kunne ikke bare dra ut når jeg skulle hjem rett etterpå. Der satt jeg... Så utover Oslo (les; de bor ganske høyt oppe.. Like ved Holmenkollen. Så har god utsikt). Jeg tenkte på hvor gøy andre hadde det der ute, imens jeg satt der sammen med foreldrene mine og to gutter på 10 og 12 år.
I tillegg til min plutselige trang for å gå ut, fikk jeg lyst til å blogge. Med en gang. Men det ble jo ikke noe av, før nå. Da jeg satt der og så utover byen tenkte jeg på hvor mange bloggere som var der nede og tenkte helt det samme som meg. Jeg lurte på hva de som jeg leser bloggen til drev med. Alexander for eksempel. Utifra bloggen hans, så han på påskekrim med venner. Jeg ville også gjort det. Jeg vil ut og treffe nye mennesker, treffe noen som ikke kjenner meg fra før. Jeg vil skaffe meg nye bekjentskaper, nye mail-adresser og nye tanker.

... Men det er ikke så lett alltid når de du egentlig skulle ut med er 18, og kommer inn på klubber i Oslo. Jeg har ikke falsk legitimasjon, og den ekte er to år for ung. Jeg vil møte en(flere) villt fremmed(e) person(er), og bare gjøre hva jeg vil. Bare for morro skyld.
Og i morgen, søndag, så er det ihvertfall ingenting å finne på... Stallen selvfølgelig, men den inkluderes liksom uansett. Hva skal jeg gjøre da? Ingen åpne butikker, ingen venner som er hjemme.. Jeg vil ut...

... bare for morro skyld.

Ingen kommentarer: