onsdag 14. mars 2007

Reisen er destinasjonen...


"Veien er lang. Og når alt kommer til alt, så er det reisen som er destinasjonen".

Det stemmer. Noen ganger virker det som om alt som er viktig skjer der og da. Andre ganger vil du ut av nåtiden, og enten frem eller tilbake i tid.
Jeg vil tilbake for å endre på ting, og jeg vil frem i tid for å kunne forutse hva som vil skje i fremtiden. Det hadde vært fint å kunne...

Nå vil jeg egentlig ha det sånn som jeg har det. Jeg har det fint. Men jeg kunne gått tilbake et par år... For å endre på ting jeg angrer på, og som jeg skulle ønske jeg gjorde annerledes. Jeg kunne ha endret mye på livet mitt ved bare å gå 1 eller 2 år tilbake i livet mitt. Jeg kunne hatt ... en kjæreste?
Jeg kunne hatt helt andre venner.. Vært i et helt annet miljø. Men det tror jeg ikke at jeg vil. Jeg tror delvis på skjebnen. Akkurat som i LOST. Jeg tror at alt er forhåndsbestemt. Jeg tror også på tilfeldigheter, flaks og uflaks.

Tenk på alt man opplever i livet, da... Alle personene, reisene, samtalene, bildene, opplevelsene, stedene og alt man lærer. Jeg blir litt filosofisk nå, jeg. Jeg syns det er rart å tenke på at når du er død. Så skjer det ikke noe. Du bare ligger der liksom. Jeg får egentlig panikk av å tenke på det... Wow. Dette ble for skummelt.

Poenget er... Jeg tror det skjer noe etter livet. Det er jo litt kjipt å ikke få bruk for all kunnskapen og sånn, da.. Det er ihvertfall sånn jeg tenker. Men nå har ikke jeg tenkt til å dø med det første heller da... Så det.

Nå lokker et varmt bad, en kopp kaffe og en varm dyne. Jeg skal kose meg med Ugly Betty og LOST.
... Nei, faen. Jeg har mattefremføring. I MORGEN! Jeg vet ikke hva jeg skal prate om. Men.. Rikke har jo ikke sendt mail enda, så jeg skylder på henne, stakkars.

Som Sondre sa under engelsk fremføring om wildlife i Australia i dag;
"Hello! I am a hunter. My favourite animal to hunt is the Emo (les: han skulle vel egentlig ha sagt fuglen Emu..). The Emo's defend themselves by kicking".
Jeg har aldri ledd så mye i hele mitt liv x)

Peace & Love <33

Ingen kommentarer: