lørdag 7. april 2007

"Drikk våt sement, bli stein!!"

Enda en sen kveld gitt. Sen i mine foreldres øyne, men kvelden er fortsatt ung for meg! Vel... Poenget er at jeg kom hjem en og en halv time for sent. Noe som jeg nå fant ut kanskje ikke smart. Og burde jeg ha tenkt over at mamma ikke liker at jeg kjører fra Stabekk og hjem kl 12. om natten? .. Jeg burde vel ha gjort det.

Dere fikk høre hele denne "jeg er ikke et barn, jeg kan passe på meg selv"-regla i gårsdagens blogg, så idag slipper dere det.. Idag har jeg nemlig vært meget produktiv. Jeg rakk å ri og gjøre meg ferdig i stallen før kl. 1! Det skjer ikke ofte altså. Så rakk jeg å spise en kebab (merk: en kvart. Hvorfor må liten være så fordømt stor?) og jeg rakk å se en idiotisk film på TV3 før jeg vrooomet ut til Konglungen (Marianne). Hos Marianne slang jeg bare rundt, satt å så på henne ri, frøs, hakket tenner, skrev meldinger osv. Det var kald vind. Imens Marianne gjorde seg ferdig i stallen, gikk jeg inn og satt meg foran PC'en. Der fant jeg fort fram til Alexs blogg, og jeg rakk til og med å kommentere!

Videre fra Marianne kjørte vi scooter inn til Beatrice. Beatrice bor på Stabekk. Distansen Konglungen-Stabekk er ganske så lang. Og kald! Jeg hakket tenner og i det sekund vi passerte Sandvika, da var all følelse i lårene mine borte. Men vi ble godt tatt imot hos Bea, med pepperstek av indrefilet, stekte poteter og grønne bønner, og litervis av Coca Cola Zero! =) En helaften rundt et bord dekket med stearinlys. Senere så vi Nattsvermeren på Tv3, drakk enda mer brus, spiste påskemarsipan og snakket om alt og ingenting.

Jeg hadde avtalt med mamma å være hjemme 11. Da jeg dro fra Bea var kl. 3 på 12. Og det tar lang tid å kjøre hjem! Jeg gikk nesten tom for bensin da vi nærmet oss Billingstadsletta, så vi svingte enkelt og greit inn på On The Run. Og gjett hvem vi møtte der!? Joda.. De keegeste av de keege brunkremsossene på skolen! Jeg gjenkjente dem fort der de satt inne på On The Run og spiste... Og nevnte jeg at kl var halv 1 på natten? Nå har det seg slik at både jeg og Marianne kjenner noen av dem, siden Sondre går i klassen min, og Lars Henrik er en gammel bekjent vi har møtt gjennom Emil. Jeg kjente også igjen bilen til Jens. Den eneste bilen i mils omkrets som har alle regnbuens farger. Og Jens kjørte. Noen andre ugjenkjennelige satt på, og Sondre og Larsa stod i døren. Merkelig sammentreff egentlig.

Med full tank kjørte jeg resten av veien hjem, og hjemme ventet en skjennepreken jeg har hørt en del ganger før... Jeg sa bare god natt, og gikk. Men da fikk jeg dataforbud. Og mamma truet med å ta fra meg scooteren, for jeg er visst ikke moden nok til å håndtere friheten [bullshit]. Men det gir seg nok til i morgen tidlig. Uansett, det var ikke en eneste bil på veien (bortsett fra Jens, og mopedene til Larsa og Sondre), det var ikke sååå sent, og jeg er stor nok til å passe på meg selv. Jeg var fullstendig edru, kun påvirket av store menger Cola Zero.
Note to self; si ifra tidligere om hvor jeg skal neste gang. Da husker jeg det!

Til slutt slenger jeg med et fint lite slagord; "drikk våt sement, bli stein!!".. Genialt uttrykk fra en genial bok som Bea hadde liggende inne på badet. Og forresten;

.. Hvorfor kan ikke jeg ha så spennende hytteturer som Alex har?

Ingen kommentarer: