tirsdag 17. april 2007

Man MÅ elske dem!



Jeg må si jeg føler meg spesiell (?) når selv en rockestjerne som topper USA's hitlister blogger med samme program som meg. Når den dyktikste softcore-låtskriveren, den beste bassisten, den deiligste personen med den råeste personligheten skriver blogger, svarer fans på mail og tar egne bilder som han legger ut på sidene sine, da har man en god grunn til å være fan. I forhold til alle de andre kjedelige kjendisene som holder livene sine trygt beskyttet i en Louis Vuitton bag til 20.000 kr, så er Pete så godt som den eneste som har en slik kontakt med fansen sin. Han gjør det å være diehard fan til å bli et eventyr. Han gjør det mulig å bli kjent med han.

Patetisk eller ei, det er virkelig fint å være Fall Out Boy fan. Man føler at man kjenner alle medlemmene, man føler at man har en kontakt med dem, og man kan jo virkelig ikke gjøre annet enn å elske dem.

Finner man en kjekkere mann med mer sex-appeal og humor enn Pete? Finner man en mer sjarmerende og søt person enn Patric? En morsommere gitarist enn Joe? Eller en sjenert trommis enn Andy?
Jeg tviler på det. Jeg har funnet verdens kuleste personer. Verdens kuleste og down to earth band. Kall dem emo. Kall Pete homo. Kall Patrick feit. Men det er opp til deg. I couldn't care less.

Det er greit at du hater dem. Jeg bryr meg ikke. Men slutt å si at musikken deres suger. Du har kanskje bare hørt en av sangene deres. Hvordan kan bare én sang bestemme om du skal elske eller hate? Hør på tekstene. Hør på stemmene. Og på musikken i seg selv. Du har ingen grunn til å hate dem. De har ikke gjort deg noe vondt...

Det eneste de gjør er godt. Alt med dem er bra. Og forresten; hvis du tror Pete er en overfladisk rockestjerne som lever på skyer og ikke har noen skills i tekstskriving, ta en titt på bloggen hans. Du finner link i menyen til høyre.

Man MÅ jo bare elske dem!

Ingen kommentarer: