torsdag 19. april 2007

Skole..

<- Hemingway, Petes hund
Sittende på skolebenken føler jeg alltid en trang til å blogge. Det er litt merkelig egentlig, i og med at man ikke skal ha tid til å jobbe med annet enn skolearbeid. Man skal være stresset og konsentrert. Man skal rekke å levere alle leksene, øve til alle prøvene, gjøre alle oppgavene. Det bare ikke slik det fungerer....

Mattetimen blir (som du leser..) brukt til å skrive blogg. Og med 4 timer matte + en studietime, blir det til og med tid til mye mer enn bare en blogg. Facebook er hjelpsomt. Msn (som for tiden ikke funker..) hjelper. Men iTunes er den største redningen. Uten musikk hadde hjernen min smeltet av den irriterende, pipestemmen til læreren. Nå får jeg endelig lov til å bytte til den andre gruppen.

Jeg ble overrasket da jeg så Stephanie (hun Anka har på besøk fra Sør-Afrika). Hun var pen. Og Mads sin (eh.. husker ikke navnet) var liten. Jeg lurer på hva de tenker om oss, jeg. Det er mye rare mennesker på denne skolen. IB-elevene for eksempel. I'm just wondering.
Jeg er alene hjemme i helgen! 'O glede! Det blir deilig det. Mamma er dratt til Paris når jeg kommer hjem. Pappa dro på tirsdag. Broren min drar til tanten, onkelen, kusinen og fetterne mine i Oslo på fredag! Jeg skal ha besøk på fredag. Shait. Jeg får litt sånn frihetsfølelse her. Null mas hele helgen! Og så fikk jeg 1000 kr til mat.. Og ridetimer. Men wow. Jeg digger å være alene hjemme jeg. Stakkars naboen, jeg kommer til å ha Fall Out Boy på full guffe hele helgen!!! =D Jeg skal være så lenge oppe jeg vil, jeg slipper å bekymre meg for at mamma & pappa kommer hjem når jeg har besøk, jeg kan gjøre hva jeg vil!!!
Mangekanter. Firkanter, trekanter. Halverer. Midtpunkt. Konstruere. Det er små ord som trenger seg inn i ørene mine gjennom musikken... Jeg klarer ikke lage en sammenheng mellom ordene da, men jeg har en viss oversikt over hva vi holder på med. Konsentrasjonsproblemer. Nå skal vi regne oppgaver. Yeah right.

Det er mye koseligere på skolen nå, enn det var for en stund siden. New friends. Personer jeg før unngikk/stalked kan jeg nå prate med uten å bli flau. Skolen suger, men folkene her er best.

.. " We're the new face of failure, prettier and younger but not any better off". - Guess who!?

Ingen kommentarer: