tirsdag 14. oktober 2008

ive got troubled thoughts and the self esteem to match, what a catch.


Han är trött och jag undrar.
Mest undrar jag varför jag aldrig gillat sockerdricka, eller cola eller pepsi eller fanta. Han är trött och jag förstår inte riktigt. Han är arg för att jag är besviken, och jag är besviken för att han tycker det är mitt fel.

Jag är alltid vaken medan du sover. Vet du hur det får mig att må? Jag vill ha en revolution, en där folk bara börjar förstå allting. "I like to be kissed before I feel fucked".
Jag sover i min uppfart i natt, drömmandes om att sova i snö eller sten eller vad än det är som finns brevid dig.
Jag blir någorlunda lugnare av det oundvikliga: konstigheter och mörka dagar. Inte ljus utan tvärt om, det är oundvikligt. Mitt sovrum ser ut över en stad som jag inte förstår, när jag vanligtvis ser ut över städer som inte förstår mig.

Jag är vaken före solen är det, och himlen ser ut att ha blåmärken. På insidan av mig har jag hav. Känner lukten av känslamen, synd är allt jag ser.

(Hurt the ones you love - love the ones you hurt - förlåt för att jag inte försöker tillräckligt. För det mesta betyder "vi ses imorgon" egentligen "jag älskar dig", men ni har ingen aning om hur konstigt det känns att byta ut dem helt plötsligt).

13 kommentarer:

Anonym sa...

så fin blogg u har!
hvor er "nerdebrillene" fra? :)

Anonym sa...

hvor er nerde brillene fra?

maddiieeatthedisco sa...

haha takk! nerdebrillene mine er fra www.sunglasswarehouse.com ;)

Anonym sa...

takk :)

maddiieeatthedisco sa...

np ;)

Maddii sa...

Takk i lige måde, navnesøster:) for noen flotte bilder du har, og fresht design!

- www.maddisin.blogg.no

maddiieeatthedisco sa...

hyggelig!! :D

Anonym sa...

sv: Madeleine er et nydelig navn, men jeg heter nok dessverre bare Marte:( hehe :)

maddiieeatthedisco sa...

haha ja men daså!

Anonym sa...

takk, du er søt også

maddiieeatthedisco sa...

HAhh.

Anonym sa...

aah, du er skikkelig pen!

maddiieeatthedisco sa...

woah, takK!