torsdag 30. oktober 2008

sense of a spark.

Jeg forstår meg ikke på meg selv jeg. Eller så er det alt annet jeg ikke skjønner. Dagen i dag har vært helt merkelig, forvrengt liksom. Det har kanskje noe med å gjøre at jeg ikke er helt vant til å sove til halv 1 på en torsdag, jeg vet ikke. Dessuten så er ikke det å vaske gulv midt på formiddagen normalt for meg heller. Ihvertfall ikke når det sludder og er mørkt før klokken er 5.

Bortsett fra å ha "jobbet" for å tjene penger til OD-dagen, så var jeg på theater med klassen på kvelden. Et dukkehjem på Oslo Nye. Det var overraskende morsomt faktisk, men rimelig så kleint til tider, i og med at alt foregår på en liten firkant i midten, og publikum sitter klint oppi scenen på alle kanter. Jeg har en tendens til å få latterkrampe når jeg er sammen med en viss ruterknekt, og det slo heller ikke feil denne gangen. Jeg tror det er bra vi satt litt lengre bak, og ikke halvveis på fanget til skuespillerne, sånn som noen andre gjorde.


Jeg liker snøen mye bedre når den lyser opp, reflekterer solen sånn at jeg må myse for å kunne se noe. Jeg liker den ikke like godt når den skitner til alt og gjør føttene mine våte. Men det er på en måte litt positivt også, at den smelter mener jeg. For jeg er stiv og støl etter å ha gått til skolen (gått og gått, sklidd og falt is more like it) til skolen på onsdag. Nå har jeg kranglet med mamma om at hun skal kjøre meg til skolen i morgen, for jeg er rett og slett lite keen på å måtte gå i 50 minutter før solen i det hele tatt har stått opp. Hun sa nei, jeg ble sur og smalt med døren så hardt jeg bare kunne. Drittunge, nei?

Bildene er tatt med mobilen min i dag, forresten. Det øverste er fra togstasjonen mens jeg ventet på toget til oslo, det andre ser dere kanskje hva er? .. Ikke? Det er karl johan opp mot slottet. Og en random mann som gjorde bildet mitt mye kulere. Uansett, nå skal jeg legge meg, tror jeg. Må forberede meg mentalt på å gå til skolen i morgen. Haha, nei. Men jeg trenger litt søvn. Og så blir jeg borte hele helgen, jeg får nok lurt inn litt kvalitetstid på internett innimellom.. Akkurat når vet jeg ikke enda, men vi får se. Takk for alle koselige kommentarer jeg har fått forresten, det gjør meg alltid i så godt humør. Og så er det så mye morsommere å skrive når jeg vet det er noen der ute som faktisk tar seg tid til å lese. Vi blogges :)



4 kommentarer:

HEI! sa...

så søte bilder :)

maddiieeatthedisco sa...

takk, vilde :D

Iney sa...

bra blogg :-)
men har du virkelig så lang vei til skolen?

maddiieeatthedisco sa...

takk iney! jaa, det er ikke så langt å kjøre, men tar 50 min å gå!