søndag 3. mai 2009

The best part of believe is the lie. 
Det er søndag og jeg har virkelig ikke noe bedre å gjøre, eller skrive om. Inspirert av last.fm følte jeg for å skrive litt om musikken jeg hører på. Jeg hører på alt mulig rart, men det her er vel det som er mest typisk meg. Legg meg til på last.fm om du er der btw, klikk
Det er ikke uten grunn at jeg går som maddiieeatthedisco og var i London i mars. Panic og FOB er mine all-time favorittband, jeg vil alltid kunne høre på dem uten å bli lei. Panic så jeg første gang i februar 2008 i Stockholm, og møtte hele bandet. Andre gangen jeg så dem var på hove i fjor, altså bare et par måneder siden første gangen. Jeg blir aldri lei de guttene. Fall Out Boy tok det lenger tid før jeg fikk sett live, og det er vel dem som dro meg inn i hele musikkverdenen. Var i London i mars og så dem live på the o2 arena, som noen av dere sikkert vet. 

Favoritter panic; "Northern Downpour", "But It's Better If You Do" og "Mad As Rabbits".
Favoritter FOB; "7 Minutes In Heaven (Atavan Halen)", "Coffee's For Closers" og "Sugar, We're Going Down".
De lager ikke bare utrolig catchy musikk, men de er de morsomste, søteste guttene i tillegg. Da de var i Norge i mai i fjor, satt jeg og to venninner og ventet utenfor der de skulle spille. Vi var (veldig) tidlig ute og ble sittende sammen med bandet en god stund før det kom noen andre. De er utrolig hyggelige, pratsomme og det føltes som om jeg hadde kjent dem i en evighet. Konserten var intim, jeg stod 20 cm fra Alex (vokalisten) under hele konserten, og lå omtrent på scenen iløpet av et par sanger. Vi hang litt med dem etter konserten også, tok bilder og diverse. Savner dem faktisk, og gleder meg utrolig til nytt album iløpet av sommeren.
Favoritter; "The Girl's A Straight Up Hustler", "Poppin' Champagne" og "Jasey Rae". 
Har hørt på både TAI og the Cab i godt over et år nå, og jeg blir aldri lei. Vokalen til både William fra TAI og Alex fra the Cab er noen av favorittene mine, og musikken gjør meg alltid glad. Kommer alltid i godt humør når jeg setter på musikken, og det er rett og slett musikk jeg blir sittende å smile til. Augustana oppdaget jeg for en liten stund siden (takk spotify), og jeg hørte ikke på annet i en uke etterpå. Elsker vokalen.
The Killers trenger vel egentlig ingen forklaring, lengter sykt etter Hove nå. Owl City er det i likhet med Augustana ikke så lenge siden jeg oppdaget, og det er det mest spilte albumet på ipoden min for tiden. Det er noe med det som får meg til å føle meg bra uansett hvordan humør jeg er i, og det er den perfekte slappe-av-musikken samtidig som jeg blir gira av å høre på den. KIGH varmet opp for FOB i london, og forsterket bare min forkjærlighet til dem. Du skjønner hva jeg mener når du hører på dem.
Cash Cash lastet jeg ned i går faktisk, etter å ha oppdaget dem på last.fm. Det er helt sykt fet musikk, jeg klarer ikke sitte stille når jeg hører på dem, og det er ikke noe minus at vokalen er bra heller. Har sangene deres på hjernen allerede, det er som det kommer farge og glede og alt fint ut av høytalerne. Oppdaget nevershoutnever! for et par dager siden, og ble sittende i hele går å høre han klimpre på ukulelen sin. Han er så utrolig skjønn, og har en stemme som får meg til å glemme alt annet. 

Cobra har jeg hørt på en god stund nå, 2 år kanskje? De er, sammen med Mayday Parade og the Cab, det bandet jeg har aller mest lyst til å se live for tiden, og har store planer om å få gjort det når jeg er i NY (om de spiller der da..). Sykt morsom og catchy musikk om får meg til å le like mye som det er umulig å ikke synge med. Tror ikke mamma og pappa er så glad i meg når jeg hører på Mayday Parade, for da holder jeg ikke kjeft før jeg har sunget gjennom hele albumet. Det er vel så nære perfekt vokal det kan komme etter min smak, og ja.. alt er perfekt. 

Heisann, haha. Det her ble langt, men sånn går det når jeg ikke har noe bedre å gjøre på en søndag. Kunne forsåvidt begynt på leksene eller gjort oppgavene jeg skal levere til i morgen, men hallo. Det er meg det er snakk om her.. Ble i godt humør av det her, og det er det som teller. Det hjelper litt at jeg, TA og Sindre nå har bestilt alt til Hove! Nå er det bare ventingen som er igjen...

18 kommentarer:

Talkie Walkie sa...

Mye bra, og mye jeg ikke har hørt om. Noen band her jeg må sjekke ut når jeg kommer hjem.

Jeg vil også til Hove, men må nok nøye meg med Øya i år.

maddiieeatthedisco sa...

du får fortelle meg hva du syns når du får hørt på da! da sees vi nok på øya ;DD

Anonym sa...

Her var det det noe jeg må sjekke ut :) Men kan ikke du bare lage en spotify playlist med disse bandene? Da hadde du vært en knupp ;)

iselin sa...

yesss, dette innlegget liker jeg :D

bortsett fra at du nevnte hove. nå er jeg deprimert.

maddiieeatthedisco sa...

ob: men hverken nevershoutnever! eller cash cash ligger på spotify! kom på msn, så skal jeg sende deg ;)

iselin: hehe bra det, og sorry for hove!!

marie sa...

jeg elskerelsker patd, så dem på hove :D også elsker jeg cobra, digger stemmen til gabe :)

maddiieeatthedisco sa...

:DD

mia sa...

ah, tusen takk for masse musikktips! laster ned for fullt her nå :) liker bloggen din veldig godt, btw :D

maddiieeatthedisco sa...

bare hyggelig! og takk, hyggelig :D

Mats «Gold» Danielsen sa...

FOB og Disco gutta liker jeg også veldig bra.. :-) Når er øya i år?

Amanda sa...

All time low er bra, koselig og fengende musikk. Digger det (digg er ikke et ord jeg fåretrekker å bruke)

Nevershoutnever er dritt søt musikk. koselig å høre på og passer til alle anledninger.

Kan ikke si meg uenig i noe av den andre musikken heller ;)

maddiieeatthedisco sa...

mats: øya er... 11-15 august tror jeg?

amanda: bra du er enig da :D

Kristineevel sa...

FALL OUT BOY, hurra for det bandet
slår alt og alle

maddiieeatthedisco sa...

du har skjønt det ;D

Cathrine sa...

Fy flate, du hører jo på akkurat samme musikk som meg! Jeg tar meg derfor den absolutte frihet og legger deg til som venn på last!

Ah, jeg blir så glad når det er noen som har så god musikksmak! :D

maddiieeatthedisco sa...

baaaare hyggelig med nye venner der da!! bra det finnes flere der ute ;D

Milos sa...

JADDAA! :D
PATD og The Killers er så sykt fete, jeg hører veldig mye på The kooks og Kings of Leon også, men men ;) Skal på Hove da, for å se The killers og hvis jeg skrur på sjarmen kan det hende jeg får backstagepass :D:D:D
Eneste som er litt kjipt med hove er at det koster så SINNSYKT mye!

ida sa...

Panic at the disco! Elsker de :DD