fredag 22. mai 2009

OPPLØFTENDE OG INSPIRERENDE, ikkesant?

Jeg er nå ferdig med engelskeksamenen, og jeg vet ikke helt hva jeg synes. Klarte da ihvertfall å svare på alle oppgavene. Jeg gjør alt for å slippe å skrive om politics and the devolution in the UK, så i dag har jeg IGJEN skrevet side opp og side ned om the american presidential election, the politics in the US, the declaration of independence, the civil war and the differences between rich and poor, black and white etc. Jeg føler meg så teit der jeg sitter og skriver cheesy avsnitt om hvor fantastisk fremtiden blir med Barack Obama som president. 

Når jeg sitter på eksamen (eller tentamen eller på skolen generelt) har jeg en tendens til å finne alt annet enn det jeg egentlig skal gjøre veldig spennende og morsomt. I dag var inget unntak, og gud så mye artig det var å finne rundtomkring. Jeg hadde printet ut hundreogførti sider med gamle oppgaver og diverse, og på en av dem fant jeg noe som fikk meg til å le høyt i eksamenslokalet. Flere ting, faktisk. Akkurat som jeg ikke var deprimert og umotivert nok fra før var det første som møtte meg på arket med råd om hva jeg burde gjøre; "husk å oppgi hver eneste kilde du eventuelt bruker. Hvis ikke stryker du". Litt lenger ned, etter diverse påpekninger om hvor jævla viktig det er å bruke historie bak alle påstander osv, finner jeg; "bruker du ikke kilder, stryker du også". Jo takk, nå fikk jeg kjempelyst til å begynne på oppgave 1 og sitte her i 5 timer til! Jeg lo litt da, for jeg visste det kom til å være noen som ikke skriver opp kilder og dermed stryker. Hehe, jeg liker å være litt badboy iblandt (skrev masse kilder da). 

Ting nummer to som fikk meg til å le høyt var da jeg leste gjennom en oppgave jeg skrev i oktober/november om presidentvalget og hvorfor jeg ville stemt på Obama. På den tiden hadde jeg en veldig fin sang på hjernen som fikk meg til å synes at "oii så gøy det er å skrive om Obama, gitt". Oppgaven sluttet nemlig med "I believe in Barack Obama"... og under det igjen i det som skulle vært hvit skrift så ingen kunne se det; "because he loves you and he loves yo mama". Håper ikke læreren fikk den da jeg leverte oppgaven i fjor. 


10 kommentarer:

Vebjørn sa...

Neeei, ikkje minn meg på kjelder! Vi fekk beskjed om at det skulle skrivast på dagens matteeksamen (ja, kjelder i matte) og det stod på informasjonsskrivet, men eg glyømte alle ;---(

Evy sa...

kilder er bare stress! jeg fikk trekk på sist norsk tentamen, pga. jeg ikke hadde oppgitt kilder - når jeg ikke hadde brukt noen.. hmf..

maddiieeatthedisco sa...

vebjørn: beklager! men i MATTE, hva faen? du gjør det nok bra uansett vetduu ;)

evy: nettopp, de trekker deg for det uansett om du ikke har brukt noen. og på eksamen stryker man om man kommer med egne påstander som man ikke har linket kilder til tjohei.

Anonym sa...

wuhu, satser på en 6er da... Min første eksamen er på mandag, gleder meg:) hurra.
-haha ja burshdaa, 1 måned :)

maddiieeatthedisco sa...

jeg satset på 7 jeg da...............

GOOD LUCKKKK

Vebjørn sa...

Yees, i matte - lærebøker, nettsider og sånn som ellers, skjønnar det ikkje eg heller.. ;-)
Får håpe det går fint anyway ja!

maddiieeatthedisco sa...

huff, jeg krysser fingrene for deg ;)

Anonym sa...

haha.
jeg glemmer alltid å ta med kilder ;s

maddiieeatthedisco sa...

glad jeg hadde med denne gangen :O

iselin sa...

haha, the hush sound er konge ;)