onsdag 6. mai 2009

No, you can't ignore it. 
Sitter ute på verandaen med et stort glass latte, har akkurat begynt å våkne litt etter å ha vært helt borte av trøtthet i et par timer. Var helt død både på og etter skolen, uvisst hvorfor. Siden jeg ikke var hjemme før nærmere 4 i dag og ikke orker å være kreativ med kameraet, fortsetter jeg litt med musikk-hvanåenndeter-posten jeg skrev for et par dager siden. Fikk så mange hyggelige tilbakemeldinger fra dere, og dere tok tydeligvis til dere noen av tipsene jeg kom med. 
Ja, jeg er fullstendig klar over at jeg har en veldig blandet musikksmak. De siste dagene har jeg hørt gjennom albumet til Danger Radio så mange ganger at det nesten har tatt over mest spilte på last.fm. Med bose-anlegget til broren min og danger radio er det ikke mye mer som skal til for å få meg i godt humør. De har blant annet samarbeidet med Jeffree Star og andre artister, selv om de bare har gitt ut ett album. Hadde en periode for et par måneder siden da jeg hørte veldig mye på Hey Monday, spesielt før FOB-konserten i mars. De varmet opp for fob sammen med KIGH, og det var utrolig morsomt å se. Dessuten er de et av de få bandene jeg hører på som har kvinnelig vokalist. Liker du Paramore kommer du sikkert til å like HM også. Family Force 5 skremte meg nesten litt da jeg satt det på for første gang for en god stund siden, men de er blitt et av favorittbandene mine over den siste tiden. Sykt fet musikk, kule tekster og veldig dansbart. Må prøves.
Franz Ferdinand har jeg ikke begynt å høre på før i det siste egentlig, jeg har hørt en del på singler osv opp gjennom årene, men ikke hele album. Den siste måneden har jeg hørt mye på det nye albumet på vei til og fra jobb, og blir like flau hver gang jeg tar meg selv i å digge musikken mens jeg sitter i kø på scooteren. The Red Jumpsuit Apparatus har jeg hørt på en stund, og de kom med nytt album i år. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dem, men har forelsket meg litt i vokalen. Cute har jeg hørt på siden våren 2007, og falt helt for den litt annerledes type musikken deres. Rotation, som kom i 2008, hørte jeg for første gang på toget på vei til Hove, derfor får jeg sommer og festivalfølelse hver gang jeg setter det på. 

Har aldri giddet å høre noe særlig på Lily Allen før i det siste, og det angrer jeg egentlig litt på. Har liksom ikke hatt helt smaken for henne, men nå er jeg litt betatt. Det siste albumet hennes har virkelig falt i smak, og føler at noen av tekstene hennes virkelig treffer meg. Gleder meg overraskende mye til å se henne på Øya i august. Röyksopp har jeg så og si vokst opp med, men jeg har aldri virkelig hørt på musikken deres. Det siste albumet har en del plays hos meg nå, og det er perfekt musikk for våren og sommeren. Tror det kan bli skikkelig stemning i middelalderparken i august. 

Over til andre ting, det ser lovende ut for vår Pepsi Max vs. Cola Zero battle til helgen. Gutta, jeg lover jeg skal pumpe litt jern før fredag. Nå skal jeg utforske kjøleskapet etter noe digg. Tror vi har et halvt glass Pepsi Max.. Ja, jeg drikker faktisk heller et halvt glass daff Pepsi Max enn et stort glass, kald Cola. 

6 kommentarer:

Atle sa...

Tusen takk for musikkforslagene ! Du har utrolig bra musikksmak må jeg si !

Amanda sa...

Du har kul musikksmak da. Med det første jeg så Family Force 5 og Lily Allen beviste det at du har blandet men alikevell rå musikksmak :D

maddiieeatthedisco sa...

atle: bare hyggelig, og er fullstendig klar over det ;D haha.

amanda: haha har mange flere eksempler å komme med på det da, noen av dem er litt for flaue til å publisere XD

linni sa...

sv: Bare hyggelig! : )

maddiieeatthedisco sa...

heh :D

mariannebn sa...

Vokalen tin Ronnie Winter har jeg også forelsket meg i!