lørdag 30. mai 2009

BOOTCAMP 09

Vi ble bare litt glade da vi fikk tildelt overetasjen her, det er søren meg en hel leilighet med eget kjøkken og bad og stue og det som er. Vi bodde her med hele gjengen da vi var mindre og fortsatt venner med alle sammen. Nå er det bare meg og Bea igjen av  oss, men vi har helt sykt mange gode minner herifra. Det aller beste av alt er at vi får hele oppholdet + ridetimer gratis, bare fordi vi hjelper til i stallen. Det er ikke bare bare det heller, men vi (ihvertfall jeg) har godt av å jobbe litt, ehe. Nå er klokken er bare litt over 9, og vi har allerede vært i stallen 2 timer og jobbet. Det var litt kjipt å dra seg ut av den varme sengen, ta på ridebukse og stallsko og tusle oppover mot stallen før klokken var 7. Det er bra det bare er hestene som ser meg, usminket med håret til alle kanter, høy og sagflis over hele meg.. Jaja, fikk ihvertfall matlyst da, så nå har vi spist frokost og Bea har lagt seg til å sove igjen...
Jeg har aldri sett en så liten hest i hele mitt liv; Pluto er bare litt over en uke gammel. Verdens søteste lille ponni, selv om den er ganske dum. Den gikk på veggen et par ganger når vi ga den mat og sånn, men får håpe den blir flinkere med tiden.. 
Det er skikkelig deilig å være tilbake her, selv om vi er helt utslitte allerede. Hverken jeg eller Bea har ridd siden august i fjor, så etter vi red litt rundt i ridehuset i går er vi støle og har vondt overalt. Og jeg som er vandt til lille Marion fikk jo helt sjokk da jeg skulle ri en 5 år gammel ardenner (google it). Den har hode som er lenger enn overkroppen min og høvene er dobbelt så store som alle andre hesters. Red litt rundt på lille Molly også da, som jeg har ridd på kurs her oppe før, og det var litt lettere. Nå skal jeg komme meg ut av ridebuksen og under dyna et par timer.. Vi må være tilbake i stallen rundt 11 for å hjelpe med å fore lunsj. Det blir en lang dag, men det er ganske morsomt også.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Gaah så herlig!
Og oh em gee for et søtt føll X''0

maddiieeatthedisco sa...

haha jaaa, ikkesant <3 mulen er mindre enn knyttneven min liksom :O