søndag 10. mai 2009

I miss it so much.
Det var en gang i tiden jeg stod opp 8 hver søndag for å dra i stallen, for å pakke utstyr, stelle hest og kjøre fylket rundt på diverse stevner. Jeg var i stallen hver dag, hadde ihvertfall tre faste treninger med hesten i uken og nådde faktisk mål og fikk resultater. Hele helger ble brukt til forberedelse, venting, ridning, stress, nerver og glede. Jeg levde på adrenalinkicket fra en runde på feltrittsbanen i dagesvis i etterkant. Jeg hadde ikke et liv utenfor stallen, og har så utrolig mange gode minner derfra. Nå, derimot. Nå sover jeg til 1 på søndager, loker rundt i huset og gjør absolutt ingenting. Samtidig som det er utrolig deilig å ha fritid (et fullstendig ukjent begrep for meg for et år tilbake), så savner jeg også å ha noe fast å gjøre. Det er snart et helt år siden jeg sluttet.

Etter jobb i går fikk jeg besøk av TA. Vi ble som vanlig sittende og nerde på hver vår mac helt til vi sovnet. Har ikke gjort stort annet i dag heller; planlagt designet til den nye bloggen min, hørt på musikk og halvsovet. Nå har jeg akkurat dusjet og venter egentlig på en telefon om når jeg skal møte folk etterpå. Tenkte jeg skulle ta igjen litt på russetiden og være med en buss å rulle i natt. Det blir sikkert spesielt gøy i morgen når jeg har intensivdag på 8 timer. Ha en fortsatt strålende søndag, jeg har slukt to paracet og er klar for fest.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Søt blogg du hadde ;D

maddiieeatthedisco sa...

aw takk :D

MonicaBeach sa...

Jeg savner og ri jeg og. Jeg var ikke så ofte med på stevner som du antakeligvis var, men jeg rei i 8 år og det var cirka halve livet mitt. Jeg har aldri noen hestejente tho. Tenker på det ofte at jeg savner det. Savner skogen oppå hesteryggen og "båndet" mellom oss. Bare det å være i stallen. tror ikke det er noen som ikke har drevet med det selv som skjønner det.

Jeg sluttet fordi jeg knuste albuen da jeg falt av og kunne ikke ri på veeldig lenge. så kom 10ende klasse og skolestresset tok over. Hvorfor sluttet du?

maddiieeatthedisco sa...

gawd, jeg blir så sykt nostalgisk av det her.. 11 år av livet mitt som bare ble borte liksom.

sluttet fordi jeg rett og slett ikke hadde tid til å bruke så mye tid i stallen, og så skal man ikke se bortifra at jeg fikk litt andre interesser i tillegg. skulle gitt ganske mye for å få det tilbake, selv om det var utrolig mye slit og stress.

Marie Amanda sa...

Du er søt. Skal vi drikke kaffe en dag? ;D

Joakim Radiomann sa...

Hest er best på.. .. ehm. *ssssj nå Joakim. Man sier ikke sånn til noen som faktisk liker hester.*


Sv: NEEEI! Du må ikke bli lei deg :P Det var jo et HUMORinnlegg og ikke noe trist :P

Evy sa...

Så utrolig søt blogg du har! elsket headeren din! har du laget den selv? i såfall, vil du lage en til meg? da hadde du vært en engel! :)

mail meg på; e-stangeland@hotmail.com hvis det er aktuelt! :)

maddiieeatthedisco sa...

marie: oi, så hyggelig! selvfølgelig kan vi det!

joakim: haha cant help it.. og hest er best, ikke som pølse.

evy: hyggelig!! jeg skal prøve å få til det programmet jeg brukte da jeg lagde den, så kan jeg lage til deg :D

Susanne sa...

Ouff, savner hestetiden selv <3 Mamma er hesteterapeut faktiskt, så rart jeg ikke er aktiv lengre (!).
Men til 2.året skal jeg prøve å dra meg inn i stallen igjen. Er bare psyco nervøs for beiteskifte (Ny stall mao). Vet jo hvordan stallivet er med fjortissene.

maddiieeatthedisco sa...

awh haha ja husker det var skikkelig fjortizzdrama i stallen en periode hahaha.

Anonym sa...

åå! Kan du ikke skrive ett inlegg om hvordan det var og hvordan hest du hadde og sånn?

maddiieeatthedisco sa...

anonym: jo, det kunne jeg gjort egentlig!